7 fysieke verkooppunten

3 jarige samenwerking

Timmermans Tuinmeubelen: Zichtbare kwaliteit op alle fronten

Wat is er lekkerder dan ontspannen in je eigen tuin na een dag hard werken of op een mooie zomerse dag? Je comfortabele tuinstoel of loungeset zijn perfect naar je eigen smaak gekozen en je laat je gedachten varen. Grote kans dat je tuinset afkomstig is van Timmermans Tuinmeubelen, één van de bekendste namen in onze regio qua tuinmeubelen.

Met ruim 50 jaar ervaring en een breed assortiment aan tuinmeubelen is Timmermans Tuinmeubelen een naam die synoniem staat aan kwaliteit, vakmanschap en service. 

Onbekend maakt onbemind en een goede zichtbaarheid is essentieel in de retail. Een herkenbare huisstijl en regelmatig terugkerende content zorgen ervoor dat de boodschap consistent en herkenbaar blijft voor je klanten en volgers op social media kanalen. Ook Timmermans Tuinmeubelen ziet de noodzaak om zich op marketinggebied continu te blijven ontwikkelen. De kennis hiervoor vond Timmermans Tuinmeubelen bij de superhelden van Appart. Wat begon met enkele kleinschalige, voornamelijk visuele uitingen, is uitgegroeid tot een succesvolle samenwerking waarbij we Timmermans Tuinmeubelen ondersteunen om zichtbaar te blijven.

Client:

Timmermans Tuinmeubelen

Services:

Designstudios
Marketing

Website:

timmermanstuinmeublelen.nl

Jaren van synergie en succes

In 2021 benaderde Timmermans Tuinmeubelen ons met het verzoek om hen te ondersteunen op het gebied van design. Het ging hier om banners, een liftsticker, visitekaartjes en hun e-mailhandtekening. Als finishing touch werden illustraties toegevoegd om de huisstijl een nieuw leven in te blazen. Deze uitgevoerde acties waren direct zichtbaar voor zowel Timmermans Tuinmeubelen als hun relaties. 

Nadat de basis was gelegd, gingen we een stap verder. Vanuit grondige audits op sociale media, SEO en SEA ontstonden creatieve campagnes die crossmediaal werden ingezet. Door het voortdurend monitoren van de resultaten slagen we erin om SEA campagne, display ads en social media campagnes effectief in te zetten. Daarnaast ondersteunen we Timmermans Tuinmeubelen geregeld bij andere marketingactiviteiten als copywriting, visuals en organisch beheer om de continuïteit in de branding te kunnen waarborgen. 

Een uniforme huisstijl is de stem van je merk

Het positieve begin vormde de opmaat naar 2022, waarin ons marketing- en designteam een nog breder terrein betraden. We namen de verantwoordelijkheid voor het organische beheer van zowel de Nederlandse en Duitse sociale-mediakanalen van Timmermans Tuinmeubelen die zich voortzetten in 2023 maar dat was niet alles. 2023 staat in het teken van continuïteit en zichtbaarheid waarin Timmermans Tuinmeubelen inmiddels is uitgegroeid tot vaste relatie voor onze marketingabonnementen. Dit deden we onder andere door campagnematige werkzaamheden in te zetten op zowel Google als Facebook ads, waarmee grote en succesvolle campagnes zijn opgezet.

Alle uitingen zijn uitgevoerd in dezelfde herkenbare stijl waar Timmermans Tuinmeubelen om bekend staat. Deze herkenbaarheid is niet alleen een teken van vertrouwen, maar ook van professionaliteit en kwaliteit. Kernwaarden waar zowel Timmermans Tuinmeubelen als Appart zich graag mee associëren. 

"Hier hebben we écht wat aan!"

Deze opmerking bereikte ons vanuit Timmermans Tuinmeubelen vlak voor de zomer. Appart’s marketinghelden Boy en Roy hadden net een presentatie op locatie gegeven over de resultaten van een door ons ingestelde campagne. Niet alleen hadden we een succesvolle campagne gedraaid, we hadden de resultaten ook meetbaar gemaakt en gepresenteerd. Dit werd zeer gewaardeerd door het team van Timmermans Tuinmeubelen.

"We think, we create, we build.”

Ons motto is nog altijd de kern van ons werk. Bij Appart gaan we al tien jaar een stapje verder en pakken we elk project, ongeacht de omvang, met zorgvuldige aandacht aan. Bij ieder project en onderdeel werden de budgetten met zorg verdeeld over de verschillende kanalen en de resultaten waren meetbaar effectief, wat resulteerde in grote tevredenheid bij Timmermans Tuinmeubelen. 

Daar kunnen we nog veel over schrijven, maar we laten onze relatie graag zelf aan het woord:

“Wij stonden voor een paar grote uitdagingen, een daarvan was onze huisstijl: die moest volledig worden vernieuwd. Appart heeft daar ontzettend professioneel aan gebouwd. Vanuit daar hebben we stapsgewijs de diensten vergroot, waaronder ons ads- en organisch social media beheer voor Nederland. Wij zijn tevreden met zo'n partner. Nogmaals dank voor de fijne samenwerking!”

Ralf Peters - Owner & director Timmermans Tuinmeubelen

{% if video %}
{% else %}
{% if turn_off_height %} {% assets:afbeelding %} {% /assets:afbeelding %} {% else %}
{% endif %}
{% endif %}
{% if video %}
{% else %}
{% if turn_off_height %} {% assets:afbeelding %} {% /assets:afbeelding %} {% else %}
{% endif %}
{% endif %}

The heroes on the case.

Icoon Marketing

Boy Janissen

UI/UX Controller
Lees hier meer
Boy Janissen
Icoon Designstudios

Eva Schoren

Graphic Designer
Lees hier meer
Eva Schoren
Icoon Back-office

Guus Becks

Projectmanager
Lees hier meer
Guus Becks
Icoon Marketing

Eva Huirne

Junior Online Marketeer
Lees hier meer
Eva Huirne
Icoon Designstudios

Paul Cremers

Creative Director
Lees hier meer
Paul Cremers
Icoon Designstudios

Imke Nijbelen

Senior Graphic Designer
Lees hier meer
Imke Nijbelen
Icoon Marketing

Roy op de Kamp

Digital Marketing Consultant
Lees hier meer
Roy op de Kamp
Icoon Designstudios

Lieke van Engelenhoven

Graphic Designer
Lees hier meer
Lieke van Engelenhoven