Hazard Care Coatings

Hazard Care Coatings

Hazard Care Coatings is een speciale coatingserie gericht op hygiëne, veiligheid en bescherming. Daar waar verf normaal na dampt, ontwikkelde Hazard Care Coatings een speciale lijn waar dit niet meer aan de orde is. Het is daarmee dé oplossing voor organisaties binnen sectoren die bijvoorbeeld met levensmiddelen en etenswaren werken.

We did
Research - Strategy and Design - Web Design - Development

The case

Hazard Care Coatings is een dochteronderneming van Drost Coatings. Zij produceren en leveren speciale coatings waarbij de focus ligt op hygiëne, veiligheid en bescherming. De coatingserie wordt ingezet in omgevingen waar gezondheid hoog in het vaandel staat; van ziekenhuizen tot de voedingswaren-industrie. De oorspronkelijke vraag kwam van Drost Coatings, het moederbedrijf achter Hazard Care Coatings. Zij stelden Appart Media de vraag om te kijken naar het positioneren en vermarkten van Hazard Care Coatings, aangezien dit in de toekomst los zou komen te staan van Drost Coatings.
De uitdaging die hierbij werd gesteld is hoofdzakelijk de specifieke doelgroep waar de coatingserie zich op richt. Normaliter een branche waar verf en coatings niet meteen top of mind zijn.

pot hazard care in gespierde armen
Research document

Research

Om een passende marketingcommunicatiestrategie te ontwikkelen werd er allereerst deskresearch uitgevoerd. Hierbij werd gekeken naar de doelgroepen van Hazard Care Coatings, mogelijke concurrenten en naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van de levensmiddelen en etenswaren sectoren. Relevante ontwikkelingen in de branche werden meegenomen in het onderzoek en vormden samen met alle input de basis voor het strategische advies.

Het doel van het onderzoek was niet alleen inzicht krijgen in de branche en doelgroepen, maar ook het bepalen van de kerncompetenties van Hazard Care Coatings. Wanneer de branche en doelgroep duidelijk waren, konden deze gecombineerd worden me de kerncompetenties van Hazard Care Coatings, waardoor er conclusies getrokken worden over de gewenste identiteit. Aansluitend ging Appart Media aan de slag met een passende positionering en strategie voor Hazard Care Coatings.

Idea

Hoewel Hazard Care Coatings vanuit Drost Coatings is gestart, moest het merk los worden gekoppeld en vermarkt worden. Het doel was om een uitstraling en identiteit te creëren voor Hazard Care Coatings waarbij ze niet alleen de voordelen van de product konden laten zien, maar ook de meerwaarde konden koppelen aan de doelgroep. Dit betekende een passende identiteit, zowel in strategie als visuele uitingen. Om voor herkenbaarheid rondom het merk en het product te zorgen werd er een campagne gestart, welke moest zorgen dat het beeldmerk van Hazard Care Coatings als hét symbool werd gezien voor ‘safe coatings’. Het creatieve concept leverde tevens twee passende quotes op voor Hazard Care Coatings: ‘’Ongevaarlijk Sterk’’ dient in hun nieuwe identiteit als pay-off en ‘’Food Approved’’ wordt specifiek ingezet voor de levensmiddelen-branches.

neushoorn
neushoorn
luc nagel, project manager

“Hazard Care Coatings – Ongevaarlijk Sterk”

Luc Nagel, Project manager / Hazard Care Coatings

Resultaat algemeen

Result | In general

Voor Hazard Care Coatings werd het creatieve concept ‘Ongevaarlijk Sterk’ ontwikkeld; een concept gebaseerd op het eerder gegeven marketingcommunicatie-advies, met als uitkomst een volledige huisstijl, logo, website en bijpassend drukwerk. Maar Appart Media verzorgde niet alleen het visuele en strategische gedeelte van de nieuwe identiteit, ook op development-gebied waren we actief: een interactieve website werd hét online visitekaartje voor Hazard Care Coatings. Met deze middelen, positionering en identiteit werd Hazard Care Coatings op een originele en passende wijze in de markt gepositioneerd en geïntroduceerd.

Result | Identity

Naast het logo hebben wij ook de opdracht gekregen om het logo en de kleurstijl volledig door te voeren in de huisstijl van Hazard Care Coatings. Een professionele huisstijl is het visitekaartje van het bedrijf.

huisstijl
Magazine

Result | Sales brochure

Bij een goed salesgesprek hoort natuurlijk ook een mooie brochure. Deze hebben wij in samenspraak ontwikkeld voor Hazard Care Coatings. In deze brochure hebben wij modulaire insteekvellen ontwikkeld die per meeting kunnen variëren. Hierdoor kan de salesmanager zijn team beter aansturen op de inhoud en kunnen de accountmanagers hun prospect beter voeden met interessante informatie.

Result | Labels

Wat moet er gebeuren met jouw klanten wanneer zij langs een rek met verf lopen? Juist, ze moeten getriggerd raken. Voor Hazard Care Coatings ontwierpen wij de dan ook de etiketten. Een strak design met een schone uitstraling is het resultaat.

drie potten hazard
website op desktop

Result | Website

Online kan Hazard Care Coatings niet achterblijven. Om hun online aanwezigheid te benadrukken, ontwierpen wij een gebruiksvriendelijke website waarin zowel op product als op technisch niveau alle informatie zichtbaar is. Naast de inhoud, zorgden wij ook voor het herkenbare design en aansprekende foto’s en visuals.