Stomydo

Gommans en De Wit

Gommans & de Wit is gelegen in Ysselsteyn en bestaat uit twee divisies; Gommans & de Wit Vakgarage en Gommans & de Wit Leasing. Bij beiden staat service en persoonlijke aandacht voorop. Door hun kleinschaligheid en kennis zijn zij niet alleen ervaren, maar ook flexibel en staan ze garant voor een hoge kwaliteit. Hun uitdaging; Gommans & de Wit Leasing op een professionele manier verder onder de aandacht brengen!

We did
Webdesign – Development – Social Media Marketing – Photography

The case

Gommans & De Wit Leasing bestond al enkele jaren en was toe aan een vernieuwing van hun communicatie en uitstraling. Hun uitdaging lag vooral bij het moderniseren en professionaliseren van hun communicatie, om zo de activiteiten en diensten van het bedrijf verder onder de aandacht te kunnen brengen. De website was verouderd en speelde niet in op de huidige ontwikkelingen in de markt. Daarnaast wilde Gommans & De Wit haar kernwaarden op een duidelijkere manier communiceren naar haar (potentiële) klanten zodat het onderscheidende vermogen meer op de voorgrond zou komen te staan.

Theo en Ans
Research document

Research

De richtlijnen en doelen van Gommans & de Wit Leasing waren duidelijk; een professionele website, een moderne uitstraling en een sterke boodschap voor hun (potentiële) klanten. Hierin vormde de website de kern. Middels diverse gesprekken/interviews en een beknopt markt- en concurrentieonderzoek werden de kaders van de nieuwe website bepaald. De herkenbare uitstraling van de automotive-branche moest terugkomen in het ontwerp, het moest vooral strak en gemakkelijk in gebruik zijn, evenals dat Gommans & de Wit Leasing meer wilde laten zien wélke auto’s zij allemaal konden bieden. Vanuit deze inhoudelijke input werd aansluitend gekeken naar de doelgroep; welke informatie werd door hun verwacht, op welke plek? Het onderscheidende vermogen en de kernwaarden van Gommans & de Wit Leasing werden in kaart gebracht en maakten het beknopte vooronderzoek compleet.

Idea

Met de richtlijnen reeds bepaald vanuit het onderzoek kreeg het eerste ontwerp al snel vorm. De focus werd gelegd op het ontwerpen van de website, de aanvullende communicatiemiddelen volgden zodra de basis, de website, stond. In het creatieve concept van o.a. de website stond de identiteit van Gommans & de Wit Leasing centraal. Kwaliteit, vakmanschap en persoonlijke aandacht waren de drie pijlers die de boventoon voerden. De positionering en de kernwaarden moesten actief uitgedragen worden. Aanvullend op het concept voor de website ontwikkelden wij een aanpak om de doelgroep te prikkelen en klantcontact te creëren; een Leasing-quiz, ondersteund door een radio-commercial en aanwezigheid op de vakbeurs. Ook social media werd in dit traject actief ingezet, waardoor alle prikkels en contactmomenten bij elkaar gebracht konden worden; social media campagnes, de website, een unieke winactie (quiz: win een lease-auto gedurende 1 maand) en de radio-commercial.

Theo en Ans op bank
quote

“Wij zijn een lokale partij, hebben een optimale service en houden van snel schakelen.’’

Gommans & De Wit

Resultaat algemeen

Result | Website

Het eerste resultaat van de vraag en het creatieve concept was de nieuwe website van Gommans & de Wit Leasing. Op deze website worden de belangrijkste pijlers duidelijk uitgelicht. Om het persoonlijke en kleinschalige ook te laten zien is ervoor gekozen om veel met fotografie te werken. Wij gingen langs bij Gommans & de Wit in Ysselsteyn en maakten foto’s van zowel hun locatie, werkzaamheden en auto’s als van het team zelf. Zo kreeg Gommans & de Wit Leasing ook echt een gezicht voor de website-bezoekers. Op de website wordt uitgelicht dat diverse vormen van leasing mogelijk zijn, om zo de (potentiële) klant op voorhand al van zo veel mogelijk informatie te voorzien.

tablet website

Result | Website

Een belangrijke toevoeging aan de website van Gommans & de Wit Leasing was de tool om het actuele auto-overzicht te kunnen bekijken. Als bezoeker op de website kan men het actuele aanbod bekijken, meer informatie lezen over een specifieke auto en middels diverse filters een sterke match qua auto vinden.

Result | Commercial

Naast de cross-mediale campagne omtrent de quiz maakten wij voor Gommans & de Wit Leasing ook een radio-commercial. Deze commercial werd in samenwerking met het productiebedrijf Roestvogel gerealiseerd, waarbij wij de opzet en het script voor onze rekening namen. Het doel van deze commercial was luisteraars prikkelen om deel te nemen aan de actie én om ze te informeren over de private-lease mogelijkheden bij Gommans & de Wit Leasing. De focus hierbij lag vooral op private lease.

Magazine

Result | Quiz

De quiz werd door 25 personen ingevuld. Uiteraard bracht deze ludieke actie veel naamsbekendheid en een groot bereik met zich mee, maar het leverde voor Gommans & de Wit Leasing vooral ook interessante data en leads op. De vragen in de quiz waren namelijk op een dusdanige wijze gesteld dat de antwoorden Gommans & de Wit Leasing handvatten en uitgangspunten gaven om in gesprek te gaan met de potentiële klant en in te spelen op de juiste behoeftes en onderwerpen.

Zorg award

Result | Campagne

Om de naamsbekendheid van Gommans & de Wit Leasing te vergroten en traffic naar de website te genereren werd een unieke winactie opgezet; een leasing-quiz waarbij de winnaar een maand lang gratis mocht rondrijden in een auto van Gommans & de Wit Leasing. Deze auto was vervolgens weer bestickerd om zo een zo groot mogelijke zichtbaarheid te genereren. De quiz kon men zowel op de vakbeurs invullen, als via een online formulier. De promotie van deze quiz werd gerealiseerd middels een Facebookcampagne. De campagne, gericht op promotie van de quiz, kende een bereik van 18.938 personen.

Resultaat algemeen
Resultaat algemeen