Stomydo

Domifence

Domifence levert en monteert betonschuttingen en schanskorven door heel Nederland. Met een focus op kwaliteit en duurzaamheid bieden zij een breed assortiment aan materialen en diensten. Dit aanbod, en daarmee de naamsbekendheid van Domifence, had als uitdaging de online aanwezigheid verbeteren én vergroten.

We did:
Design – Development – Data-research

The case

Domifence is een bekende naam als het gaat om het plaatsen, leveren en monteren van schanskorven en betonschuttingen. Sinds 2015 bieden zij deze dienst aan door heel Nederland, waarbij zij altijd staan voor duurzaamheid. Op maat gemaakte projecten vormen hun core-business, waarbij gewerkt wordt met de hoogste kwaliteit materialen. Domifence onderscheidt zich niet alleen op het gebied van deze kwaliteit, maar ook op service; de levering en montage hebben zij in eigen beheer waardoor ze een optimale service kunnen bieden.
Sinds de start van het bedrijf is Domifence hard gegroeid en hebben zij het assortiment uitgebreid met o.a. poorten en tuinhuisjes. Deze ontwikkeling vroeg uiteraard om een online optimalisatie en uitbreiding, eentje die hun communicatie en positionering ten goede zou komen, evenals een aanpak die de online vindbaarheid zou verbeteren.

Theo en Ans
Research document

Research

In aanloop naar het realiseren van dit project is voornamelijk onderzoek gedaan naar hoe dit proces aangepakt diende te worden. Waar lag de behoefte van de klant, de wens vanuit de doelgroep en hoe opereerden de concurrenten? De combinatie van deze factoren gaf inzicht en handvatten om de juiste online keuzes te maken. Zo werd tevens gekeken hoe de kracht van Domifence, service, ook online geïmplementeerd kon worden. Aanvullend werd er uitgebreid onderzoek gedaan naar de juiste aanpak voor het verbeteren van de SEO, evenals optimalisatie van de SEA-campagnes.

Idea

Om het ‘vernieuwde’ en gegroeide Domifence de juiste body mee te geven online, werd een 2.0-website gerealiseerd. Een hoog servicegehalte was één van de speerpunten, waarbij de toegankelijkheid van informatie en inspiratie de kern vormden. Door gebruik te maken van interactieve facetten en fotografie krijgt de bezoeker een goede indruk van het aanbod van Domifence. Hiernaast is een online-offerte tool toegevoegd om de laagdrempeligheid naar het maken van een conversie te verbeteren. In deze tool heeft de bezoeker de mogelijkheid om volledig op maat een offerte aan te vragen.
Om de vindbaarheid van Domifence te verbeteren zijn de social media pagina’s gekoppeld aan de website, evenals de Facebook-reviews, om transparantie en de persoonlijke aanpak te tonen. Tenslotte zijn de teksten SEO-geoptimaliseerd en geredigeerd.

Theo en Ans op bank
quote

“Domifence onderscheidt zich door de hoge kwaliteit, het vakmanschap en de focus op service”

Hakan Uzun, Domifence

Resultaat algemeen
Resultaat algemeen

Result | In general

De nieuwe website van Domifence zorgde voor een professionelere uitstraling van de organisatie op online gebied. Daarnaast presteert de website beter op diverse punten zoals page-speed, bezoekersaantal en is de duur dat de gemiddelde website-bezoeker op de website blijft verhoogd.
Zo is het aantal websitebezoeken het afgelopen jaar met 36,70% toegenomen ten opzichte van het jaar ervoor. Hiernaast is het aantal gebruikers die via een organische zoekopdracht op de website is gekomen met 36,57% toegenomen. Maandelijks komen er gemiddeld meer dan 1.000 unieke gebruikers op de website.
De SEA-campagnes die Domifence dagelijks actief heeft lopen, kennen ook goede resultaten. Met gemiddeld meer dan 30 website bezoeken per dag en één of meerdere offerte-aanvragen per week vanuit de campagne zijn de cijfers positief en heeft de campagne een positief rendement op investering (ROI).

Result | Website

De website van Domifence zorgde niet alleen voor een optimale online aanwezigheid, maar fungeert ook als visitekaartje voor Domifence. Om meer te laten zien wat Domifence in haar assortiment heeft en de bezoeker te inspireren werd de website voorzien van veel beeld. Zowel op productniveau wordt in de nieuwe website getoond hoe alles er uit ziet en wat de opties zijn, de website is tevens gevuld met voorbeelden en reeds gerealiseerde projecten.

website
quotation tool

Result | Quotation-tool

Om de conversie te verhogen en de commerciële waarde van de website te verhogen is een offerte-tool uitgewerkt. In deze tool kan de bezoeker, real-time, zijn/haar wensen en ideeën invoegen. Afhankelijk van de gekozen opties wordt meteen een (voorlopige) prijs berekend. Deze offerte-tool verhoogt niet alleen de transparantie richting de (potentiële) klant, maar zorgt ook voor een optimale service online. Daarnaast biedt de offerte-tool de mogelijkheid om te meten waar de meeste interesse ligt vanuit de website-bezoeker.